Søk i denne bloggen

fredag 21. mars 2008

FIN*Amante's King of Taiga

Vi venter en ny sibirkatt hjem i mai. Han heter Taiga og kommer fra Finland. Han har noen utrolig flotte katter bak seg både på mors og fars side, og jeg gleder meg masse masse til å se han i virkeligheten. For oss i Norge har han "gamle" skandinaviske linjer. Far er hele 9 år, og morfar er 7 år. Jeg har valgt å gå til Finland pga at de har holdt på med sibirkatter lenge, at de HCM-tester (noe de ofte ikke gjør i Russland, forståelig nok) og at de har flotte flotte katter. Merja, som er oppdretteren til Taiga er en kjempetrivelig dame, som har vært veldig ærlig mot meg ang det hun vet om bakgrunnen til Taiga, og for meg er det noe av det aller aller viktigste. Jeg setter STOR pris på å ha ærlige oppdrettere og forholde meg til.
Taiga skal bo nede på katterommet der han har utgang til kattegården. Jeg tenkte egentlig at Ninja skulle få være Taigas kastrerte kamerat, men jeg tror det kommer til å fungere veldig dårlig for hun er så oversosial og veldig avhengig av menneskene sine. Jeg satser heller på at Aztii skal få et par kull før hun blir kastrert og så kan hun få være selskapskatt som kastrat. Ikke det at Aztii ikke er sosial og liker mennesker, for det gjør hun absolutt, men hun er så omstillingsdyktig og så lett å ha med å gjøre. Hun kan godt trives hele dager i kattegården/katterommet sammen med Taiga og jeg tror hun klarer fint å sette han på plass hvis han blir for bossete. Så det er min foreløpige plan - fortsettelse følger...





Bildene er av Taigas mamma (t.v.) og pappa (t.h.). De er utrolig flotte sibirkatter begge to!




1 kommentar:

Anonym sa...

Å så stor og flott Taiga har blitt!!! Var ikke store karen da jeg såg han i Finland:)