Søk i denne bloggen

tirsdag 27. november 2007

Alle på ett fat

Å samle seks småkatter på en gang, og be dem om å se samme vei er ikke enkelt. De vil jo ligge i en sort klynge, delvis oppå hverandre, slik at man ikke har mulighet til å skille dem fra hverandre på et bilde.
På bildet til venstre holder jeg opp jentene. Det er Samara til venstre og Zeya til høyre. Jeg har prøvd å studere dem nøye for å se hvem som er finest, men har ikke helt blitt enig med meg selv. Foreløpig holder jeg en knapp på Samara, men Zeya tror jeg også blir fin... Det kan nemlig hende jeg er så heldig å få sette bort en av dem på fòr. Jeg syns det er viktig siden pappa Oliver har en stamtavle som er ukjent i skandinavia, og så langt er det to andre jenter fra tidligere kull som er tenkt å gå i avl. Muligens en gutt får noen avkom etter seg også. Vi har jo få sibirkatter i Skandinavia, og mange importerer katter med de samme linjene, så derfor syns jeg det er litt ekstra artig hvis flere Oliver-avkom går i avl.

Under har vi prøvd å samle ungene etter fødselstidspunkt (fra høyre er det Ishim, Ravan, Samara. Zeya, Ob og Tom), og nesten alle sammen ser rett vei. Klikk på bildet for å se det i større format. Først nå ser jeg at de tre solide ble født først, og de mønstrete kom sist. Så artig!

1 kommentar:

Skribenten sa...

Herregud så skjønne. På rekke og rad alle sammen. Se gjerne fler bilder, især av Samara. :0)