Søk i denne bloggen

søndag 16. desember 2007

Lekegrind alà Berit

Jeg var litt vel naiv som trodde jeg kunne holde orden på seks små sibirske røvere bare ved å sette en eske inntil veggen. I går og i dag har de små røverne vært på tokt ute i stua og måtte stadig løftes tilbake innafor sine vegger. I dag fiksa jeg en sperring alà Berit. Tok to barneseng-vegger og bandt sammen. Så stifra jeg plast på over sprinklene. Dette er satt opp i et hjørne, slik at de små røverne nå har enda litt større plass å utforske :0)

Ga dem litt mat i dag, og mata alle kattungene litt. Det resulterte i at begge tigerguttene + jentene åt grådig. Måtte le litt av Samara, for hun som ikke har vært interessert i maten tidligere sto midt oppi matfatet og krangla med søstra om godsakene. Jaja, har man fått smaken på noe godt, så...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sibirkattunger er slik. De vil ut i de sibirske skogene og jakte mat.
Tror lösningen med barnegrind holder et par uker til hihi.
hva med bilder til gamlemor?

Ororina sa...

Det er ikke birmabarn du har denne gangen vet du ;-P Var innom en abyssineroppdretter for en stund siden, og han hadde kobla sammen to utstillingsbur av den gamle typen, og der inne bodde kattemor med de små. Kattemor hadde mulighet til å hoppe ut når hun hadde behov for det. Jeg har prøvd mye rart jeg også for å holde røverne mine under kontroll - for ut å gå skal de, selv om de ikke aner hvor de skal. Så det var tilbud på utendørs kaninbur. De burene hadde både tak, vegger og gulv - og de så store ut også.