Søk i denne bloggen

torsdag 16. august 2007

Aztii har reist til sin Russiske frier

I går kjørte jeg til Lavangen får å levere Aztii til parring. Som vanlig klaget hun sin nød i bilen, og da det var bare 15-20 minutter igjen bæsjet hun like godt i buret...
Vel fremme ble jeg tatt imot av Sonja, og det bar rett ned i kjelleren for å introdusere kattene for hverandre. Oliver hadde visst kjent på seg at noe var på gang, for han ville bare være på badet. Ellers går han løs sammen med husets andre katter både i huset og i kattegården. Ting og tang ble ryddet bort slik at kattene ikke skulle endevende badet, men alt gikk stille og rolig for seg.

Aztii spradet ut av buret sitt og begynte å undersøke hvor i verden hun hadde kommet. Når Oliver kom bort til henne strøk hun seg likegodt oppetter han og virkelig vifta med godsakene. Hun er jammen full av selvtillit den dama!

Oliver tok godt imor henne, og snakket til henne med sin aller fineste stemme. Hun er hans tredje date, så nå vet han hva som gjelder :0)
Så var det dags for å senke lyset og la det elskende paret være for seg selv. Det ble et par kopper kaffe (tab x-tra for min del) og noen kakestykker. Litt kos og klapp med hunden Volga (russisk mynde), og med katten Bastesen, og en liten rundtur i kattegården. Så ville jeg ned å se hvordan de to russerne hadde det. Tror dere ikke han prøvde å parre henne??! Jeg trodde øynene mine skulle dette ut! Og Aztii kunne virkelig ikke fatte hva han dreiv på med. Rakkerns til katt tenkte nok hun, hehe.

Etter enda noen timer, litt sladring og møte med Svetlana, hun som står bak at Oliver har kommet til Norge, satte jeg kursen hjemover i en nydelig Nordnorsk seisnommerkveld. Himmelen var knallrød, og jeg tenkte: "Hvordan kan det ikke bli klaff på en så romantisk kveld som dette?"

3 kommentarer:

Ororina sa...

Hvilken barsking Aztii har fått "tak i"! Krysser fingrene for at det blir mange spennende fargekombinasjoner etter disse to.

Anonym sa...

Ja de sibirpiene er ikke snåle med godteriene.
Håper nu at hun ikke bare tirrer Oliver, men lar ham få del av smasket.
Padder ;-)
Liv

Mandy Lou sa...

Sånn et herlig kjærestepar da! Håper de koser seg.
Kveldshimmelen var romantisk og vakker.