Søk i denne bloggen

torsdag 30. august 2007

Drikkefontene til besvær

På kjøkkenet har kattene en drikkefontene som jeg kjøpte for litt siden. Den er litt stilig syns jeg (hehe), men best av alt gjør den at kattene drikker mer. Det kan være bra for dem å få litt hjelp til å skylle nyrene sine skikkelig. Denne fontena var jeg storfornøyd med til å begynne med, men etterhvert fungerte den dårligere og dårligere. I går, før jeg gikk på jobb, slo jeg den av. På ettermiddagen hadde jeg bestemt meg for å se nærmere på problemet. Heldigvis var problemet lett å løse. Pumpa var full av matrester og kattehår. Jeg renset den, og Aztii spiste fornøyd opp det jeg plukka ut av pumpa (yack - æsj!). Etter renselsen fungerte fontena som en drøm igjen, så da vet jeg hvor jeg skal begynne å lete etter feil neste gang det blir lite futt i pumpa.

1 kommentar:

Ororina sa...

Kjenner til det problemet der ja... Kommer ikke "futten" tilbake kan det hende du må plukke i stykker pompa slik at du får rensa helt inn i det innerste. Heldigvis er det nok med gode,sterke negler for å klare å dele pumpedelene fra hverandre. Og det er også viktig å sjekke at pompa står i vater. Gummiknottene på mi pumpe har en tendens til å løsne.

Noen ganger skulle jeg gladlig ha hivd drikkefontena ut gjennom vinduet, men kattene elsker den, så den får nok leve en stund til ;-)