Søk i denne bloggen

mandag 27. august 2007

Katterommet

Kattene våre har et katterom. Når vi hadde Hobbe boende her, så bodde han der nede ca et halvt år. Og så har vi hatt kattungene der nede. Ellers er det kun brukt til lagring av katteting, en plass å ha doene på, og utgang til kattegården. Katterommet blir til litt etter litt. Planen er å ha lett vaskbart materiale på gulvet og litt oppetter veggene (med tanke på hannkatt særlig), og så ønsker jeg hyller på veggene slik at kattene kan bevege seg litt opp i høyden, men alt til sin tid. Sånn som rommet er nå, oppholder ikke kattene seg der. De vil jo selvfølgelig være sammen med matmor og matfar. Tenkte jeg skulle vise noen bilder fra katterommet i bloggen min i dag.

Ninja viser fram katterommet. Sofaen til høyre er en gammel sovesofa som har blitt konvertert til kattesofa. Til venstre står et gammelt klorestativ som fungerer som trapp opp til viduet som fører til kattegården.

Aztii sitter på sofaen som ble hentet fra hytta vår spesielt for kattene. Den er eldre enn meg! Det var jo "vakker" utsikt rett inn i doene, men de står så greit plassert der.

Premiene til kattene henger i gardinene enn så lenge. Håpet er å få dem opp på veggen etterhvert. Dette vinduet fungerer som utgang/inngang til kattegården. Stengt i dag pga at det trekker kaldt opp i stua.

Bilde av et forhenværende klesskap som nå er skap for kattesand, burpynter, utstillingsdoer og annet katterask. Er litt annet rask inni der enn så lenge, men etterhver blir dette mitt "katteskap"

2 kommentarer:

Ororina sa...

Får sløyfene virkelig henge i fred?

Sissel sa...

Ja, stort sett så henger de fredelig og rolig i gardinen. Jeg har jo ikke katter som setter potespor i taket jeg vet du ;0)