Søk i denne bloggen

tirsdag 8. januar 2008

Første vaksinene



I dag har småpøblene vært på langtur. De og Bissan skulle til dyrlegen, og vi slo flere fluer i ett smekk. Først fikk de vente i bilen en stund mens jeg trena, så skulle jeg handle litt. Til slutt var det tid for dyrlegebesøk. Alle seks småpøbler fikk sin første vaksine, og en rask sjekk. De var friske og fine alle sammen, akkurat som forventet

Så var det Bissan sin tur. Hun skulle ta DNA-testen for blodtype på nytt for de hadde gjort det feil sist gang. De skulle ta to q-tips og stryke inni munnen noen ganger på begge tuppene, dette skulle lufttørkes, klistres på et ark og så sendes til USA. Dyrlegen hadde tatt kontakt med veterinærhøyskolen, og fått beskjed om at dette laboratoriet i USA var fullt ut til å stole på, de lå langt framme i forskninga, og det var typisk at det var akkurat de som hadde funnet ut av dette med DNA og blodtyper. Vel, nok om det...
Gode snille Bissan viste seg å være en skikkelig padde når prøven skulle taes. Hun likte ikke å holdes fast... Assistenten holdt nakkegrep på henne, jeg holdt hodet, og dyrlegen gned q-tipsen inni munnen på henne. Jeg må si jeg ble imponert både over krigshumøret og stemmebruken til Bissan, og typisk nok gikk hun rundt seg selv, og mala så snart vi slapp henne. En gang mista assistenten tak i labben på Bissan, og da skøyt Bissan framover for å stikke av. Dyrlegen hoppa bakover, wææææ sa hun og så lettere sjokka ut. Det ble bra mye latter av hele seansen. Men etter masse om men fikk vi nå gjort ferdig denne prøvetakingen, og godt var det. Nå får vi håpe prøven var god nok da

I dag poster jeg bilder av de to guttene som fortsatt er til salgs. De er to kjempefine gutter.

2 kommentarer:

Ororina sa...

Får håpe det ikke er bare jeg som elsker sorte katter, for det ville vært synd for jeg skal ikke ha ny katt på en lang stund :-S Svartingene dine er bare helt herlige!

Mandy Lou sa...

De svartingene er så bedårende. I 1989 var jeg helt bestemt på at jeg skulle ha svart katt. Men så ble jeg forelska i disse hvite og lyse kattene.