Søk i denne bloggen

søndag 31. januar 2010

Fòrvert


Vi ønsker fòrverter både til hanner og eventuelt til hunner. Hvis du er interessert i å være fòrvert for en hunnkatt er det viktig at du bor i nærheten av meg, men hvis du kunne tenke deg en hannkatt kan du bo litt lengre unna uten at det er et så stort problem.

Årsaken til at vi vil benytte oss av fòrverterer å kunne ha ett større utvalg av avlsdyr å arbeide med i vårt avlsprogram, men likevel ikke ha flere katter hjemme enn at vi kan ha tid til dem alle.
Det er et par mulige fòravtaler jeg ser for meg. Den ene er at fòrverten får katten vederlagsfritt. Da ønsker vi å få ha to kull på en hunnkatt, evnt tre-fire parringer på en hannkatt. Den andre muligheten jeg ser for meg er at fòrverten betaler halv pris for katten. Da ønsker jeg ett kull eller en-to parringer. Vi gjør en skriftlig avtale når vi setter ut katten på fòr.

Fòrverten dekker alle utgifter med det daglige katteholdet. Det vil si ting som mat, sand, vaksiner, ormekurer osv.
Vi dekker alle utgiftene til div. tester før avl, men fòrverten må være villig til å reise et stykke for å teste katten mot f.eks HCM som må gjøres i Tromsø.
Vi ønsker også å stille ut katten noen ganger. Avlsgodkjenning på utstilling dekkes av oss.

Vi er opptatt av at en fòrvertavtale ikke bare skal være bra for oss som oppdrettere, men du som fòrvert må også føle at du har gjort en god deal. For mange oppdrettere er fòrverter til uvurderlig hjelp. Hvis du kunne tenke deg å ha en katt på fòr må du gjerne ta kontakt.

Ingen kommentarer: