Søk i denne bloggen

mandag 23. juli 2007

Ser du med ikke?

Therese har vært med i en fiskekonkurranse, og vant den gjeveste prisen på 400,- for mest fisk totalt (i vekt). En av disse ble kokt til kattene - en liten torsk.

Kattene mine elsker fisk, og Aztii var som vanlig tilsynelatende dødshungrig... Mens jeg renska fisken fulgte hun med på hver bevegelse jeg gjorde. Vel ferdig med renskingen pusset jeg på kattene for å gi dem den gode favorittmaten. "Mjau" sa Aztii storøyd, "jeg er jo allerede her, mor". "Ja, jeg vet du er her, men vi bor jo sammen med flere katter" prøvde jeg å forklare henne før jeg pusset igjen. "Mjaaoo", "hva driver du med mor", sa Aztii og hoppet opp på bordet. "Ser du meg ikke?". "Jeg tenkte kanskje det var flere som hadde lyst på fisk", sa jeg, men satte ned fiskefatet til masekråka.

Ikke før fatet sto på gulvet, så hørte jeg tassende skritt fra stua. "Jasså, der kommer du Ninja", utbrøt jeg overrasket. Da bare så hun på meg med et blikk som tydelig sa "Mattigging overlater vi til russerne, vi Birmaer har da stil" ;0)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg ble skikkelig fisksugen av dette innlegget. Snille "mor" Sissel, send meg en bit kokt torsk på e-mail, er så sulten.
Artti å lese bloggen din, fortsett med den
Liv